For mange år siden handlet jeg masse fargerike stoffer hos Quiltespesialisten (i dag Sybutikken Lillehammer) på Lillehammer. Det ble min introduksjon til Kaffe Fassett, Brandon Mably og Phillip Jacobs fantastiske, fargerike stoffer og mønster. I en av bøkene til Kaffe Fassett fant jeg mønster på dette enkle teppet hvor de flotte stoffene får vist seg frem i de forholdsvis store blokkene.

Jeg sydde først selve teppet, men slet med å finne stoff til rammen. På Quilteforbundets årsmøte på Olavsgård samme år kom jeg over de to stripete stoffene fra Kaffe Fassett som ble en flott ramme. Butikken jeg kjøpte dem i var Jordbærstedet, en spennende butikk som holdt til i Trondheim for noen år siden.

Teppet består av hele blokker og Nine Patch-blokker på 9″. Om du ønsker å sy noe tilsvarende selv, er de store blokkene kuttet på 9 1/2″ og de små på 3 1/2″.

Etter å ha sett bilder fra New York Fashion Week med kolleksjoner fra Coach hvor det er brukt masse av Stoffene fra Kaffe Fassett Collective (spesielt Design fra Phillip Jacobs), har jeg begynt å se litt mot disse fargerike stoffkolleksjonene. Dessverre er det ikke så lett å finne et godt utvalg av disse stoffene på butikkene i Norge. Når det gjelder Sverige og Danmark, vet jeg ikke. Om noen av dere lesere kjenner til Skandinaviske butikker som har godt utvalg av stoffer fra Kaffe Passet Collective, gi meg et hint i kommentarfeltet eller send meg en e-post.

Nå i morges lette jeg litt inne på sidene til Free Spirit (produsenten av stoffene deres) og kom over en hel side med gratis mønster. Blant annet falt jeg for dette lekre teppet med stoffer fra «Artisan» av Kaffe Fassett. Mønsteret kan lastes ned gratis. Et godt utvalg fra serien fant jeg Cotton Patch (engelsk nettbutikk). Spesielt likte jeg ramme stoffet.

Mønsteret laster dere ned fra Free Spirit. Der finner dere mange flotte mønster som kan lastes ned gratis.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *